Start projektu edukacyjnego „MatZabawa”

Data aktualizacji dokumentu: 2 października 2023
Dokument archiwalny
image007 (1)

Aplikację dla przedszkoli i żłobków Kidsview, Fundację mBank i Panią Zuzię łączy pasja do opieki, rozwoju i edukacji najmłodszych. Kolejną tegoroczną odsłoną programu „Przedszkola Jutra – Równe Szanse” organizowanego przez Kidsview jest projekt „MatZabawa”, który rusza już od września. Jego celem jest rozwój umiejętności matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawę. W ramach projektu powstanie 6 scenariuszy elastycznych (czyli do wielokrotnego wykorzystania), które zawierają ok. 60 zabaw i 19 filmików video a w nich niektóre spośród 60 zapisanych w scenariuszach zabaw. Wspiera on rozwój metod wczesnego wychowania i jest dedykowany dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców. Udział w projekcie jest bezpłatny. Przedszkola mogą także liczyć na dofinansowanie własnych inicjatyw rozwoju umiejętności matematycznych poprzez granty „Rosnę z matematyką” Fundacji mBanku.

W ramach projektu edukacyjnego MatZabawa zostanie zrealizowanych szereg działań, w tym:

  • najlepsi polscy eksperci edukacji przedszkolnej opracują scenariusze matematycznych zabaw edukacyjnych w 6 obszarach: Orientacja, Rytmy, Liczenie, Rachowanie, Klasyfikacja oraz Myślenie Przyczynowo-Skutkowe,

  • powstaną filmy z zabawami matematycznymi,

  • odbędzie się cykl 6 szkoleń w formie webinariów dla kadry pedagogicznej przedszkoli w zakresie metod rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci poprzez zabawę,

  • przeprowadzone zostanie szkolenie w formie webinarium na temat programu grantowego dla przedszkoli Fundacji mBank,

  • nasi eksperci opublikują ciekawe artykuły na temat rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci,

  • spotkamy się w listopadzie na konferencji edukacyjnego poświęconej wychowaniu przedszkolnemu i rozwojowi umiejętności matematycznych u dzieci.

MatZabawa wspiera i promuje także inny projekt edukacyjny Pani Zuzi #20minutdlaMATEMATYKI opartego na metodyce Dziecięcej Matematyki® stworzonej przez prof. E. Gruszczyk-Kolczyńską. Od wielu lat dr Zuzanna Jastrzębska pokazuje rodzicom i nauczycielom, że potrzebujemy zmienić nasze myślenie o edukacji matematycznej, żeby matematyka stała się zabawą, a nie przykrym obowiązkiem. Matematyka jest królową nauk, dlatego nie warto sprowadzać jej do rachunków, pierwiastków i całek. Dzieci kochają matematykę, a do rozwoju uzdolnień matematycznych, które posiadają potrzebni są im dorośli, którzy będą postrzegać pierwszy etap edukacji matematycznej jako przygodę, zabawę i codzienność. Rozwój kompetencji matematycznych dostosowany do możliwości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a więc uwzględniając stadium konkretno-wyobrażeniowe stanowi swoisty fundament pod rozwój różnorodnych umiejętności. W ten sposób możemy zdziałać wielkie rzeczy w rozwoju małego człowieka.

„MatZabawa” to druga edycja programu „Przedszkola Jutra – Równe Szanse” organizowanego przez Kidsview, którego misją jest wsparcie rozwoju edukacji przedszkolnej oraz dostarczanie nowoczesnych cyfrowych narzędzi edukacji przedszkolnej dyrektorom, nauczycielom i rodzicom. Pierwsze edycja dotyczyła promocji metody edukacyjnej STEAM w ramach której stworzony został pierwszy w Polsce przewodnik dla edukacji przedszkolnej STEAMwPrzedszkolu. „MatZabawa” wspiera rozwój metody STEAM, która zakłada nacisk na zintegrowaną edukację.

***

Partnerzy projektu „MatZabawa”

  • Kidsview – Organizator

Kidsview to firma technologii dla edukacji oferująca najlepiej ocenianą aplikację dla przedszkoli i żłobków.

  • mFundacja – Partner Główny

mFundacja wspiera pasjonatów – nauczycieli, społeczników i rodziców – w rozwijaniu myślenia matematycznego u dzieci i młodzieży. Wspiera wartościowe inicjatywy matematyczne, wydaje książki i e-booki, prowadzi programy grantowe, w tym skierowany do przedszkoli „Rosnę z matematyką”.

  • Dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska – Partner Merytoryczny

dr n. społecznych, @Pani Zuzia, pedagożka specjalna, terapeutka WWR, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, specjalistka w zakresie edukacji matematycznej i muzycznej dzieci

Partnerzy medialni projektu „MatZabawa”: Interia, Bliżej Przedszkola, Portal Przedszkolny

***

Zapraszamy do udziału w szkoleniach w formie webinariów, które odbędą się w następujących terminach:

Webinarium 1: „Jak i po co w codziennych zabawach utrwalać orientację w przestrzeni?”

Termin: 13.09.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających orientację w przestrzeni?

  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także planowania ruchu, poczucia bezpieczeństwa ma kształtowanie orientacji w przestrzeni?

  • jakie są etapy kształtowania orientacji w przestrzeni u dzieci w wieku przedszkolnym?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu orientacji w przestrzeni, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Webinarium 2: “” „Konkurs „Rosnę z matematyką”, czyli dobre pomysły są bliżej niż myślisz.”

Termin: 20.09.23 r. o godz. 18:00

W czasie webinarium pani Zuzia podpowie jak ciekawy pomysł na edukację matematyczną najmłodszych zamienić w projekt, który ma szansę zdobyć dofinansowanie w ramach trzeciej edycji konkursu grantowego Fundacji mBanku (www.rosnezmatematyka.pl).

Webinarium 3: “Jak i po co w codziennych ak. tywnościach utrwalać rytmy i poczucie regularności?”

Termin: 27.09.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających rytmy?

  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także rozwój myślenia ma regularne wprowadzanie zabaw z rytmami?

  • jak prawidłowo wprowadzać rytm matematyczny?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu poczucia regularności? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Webinarium 4: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać liczenie?”

Termin: 4.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających liczenia?

  • o to jest nauka liczenia? kiedy wprowadzać cyfry?

  • jakie są etapy nauki liczenia u dzieci w wieku przedszkolnym?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu umiejętności liczenia, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Webinarium 5: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać rachowanie?”

Termin: 18.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest długofalowe i regularne wspomaganie przedszkolaków w rachowaniu na konkretach oraz w codzienności?

  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, rozwój myślenia i sukcesy szkolne ma prawidłowe kształtowanie umiejętności rachowania?

  • jakie są etapy kształtowania umiejętności rachowania u przedszkolaków?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu umiejętności rachowania, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Webinarium 6: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać klasyfikację?”

Termin: 25.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego klasyfikacja jest początkiem edukacji matematycznej, nauki języków, nauki czytania i pisania?

  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także naukę języków obcych ma rozwój klasyfikacji?

  • jakie są etapy kształtowania klasyfikacji w wieku przedszkolnym?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu klasyfikacji, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Webinarium 7: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać myślenie przyczynowo-skutkowe?”

Termin: 8.11.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia odzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest regularne utrwalanie w codzienności przedszkolaków myślenia przyczynowo-skutkowego?

  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także planowania ruchu, a także kompetencji przyszłości, ma rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego?

  • jak kształtuje się myślenie przyczynowo-skutkowe u dzieci w wieku przedszkolnym?

  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowego? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

***

Artykuł sponsorowany

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin